+36 30 260 6917 info@predatorfightgym.hu

Sziasztok!

Közeleg a karácsony és ugye ez egyet jelent az édesség és kajatengerrel. De nyugalom!
Nem kell lemondani minden finomságról csak azért, mert be szeretnéd tartani az edzéstervednek megfelelő diétát 😉

Ha érdekel, hogyan készül az igazán “egészséges” mézeskalács, akkor ez a bejegyzés neked készült 🙂

(Recept a végén)
Persze félreértés ne essék! Itt is fontos, hogy ne ez tegye ki a napi tápanyagbevitel 100%-át. Teljes kiőrlésű búzalisztből és zabkorpából álló keverék adja az alapját, az édességért pedig egy kis méz lesz a felelős.
 Az összetevők révén a szervezet számára könnyebben hasznosítható forrásból vihetünk be értékes tápanyagokat, és ami még fontosabb, hogy FINOM IS 😀
 A teljes kiőrlésű lisztek tartalmazzák a gabonaszem összes alkotórészét (a korpát és a csírát is), kivéve a külső, szennyezett, vékony héjréteget, így magasabb az élelmi rost-, vitamin-, fehérje- és ásványianyag-tartalma. Ugyan több zsiradékot tartalmaz, mint finomított társai, de
  a benne található zsírok egyszeresen- és többszörösen telítetlen zsírsavakban gazdagok.
Hagyományos olaj helyett kókuszolajat használunk, mely olyan zsírsavakból áll, amelyek különleges összetételüknek köszönhetően nem rakódnak le a szervezetben, nem növelik a vér káros koleszterin szintjét, óvják az ereket, és hozzájárulnak a szív egészséges működéséhez is. Továbbá:
Segíti az emésztést, Védi a szív- és érrendszert, és Cukorbetegek is fogyaszthatják
Képes csökkenteni a diabétesz kialakulásának esélyét, javíthatja az inzulinérzékenységet. Zsírsavai inzulin jelenléte nélkül is táplálják a sejteket, nem befolyásolják a vércukorszintet, ezért cukorbetegek számára is ideális a diétás ételek elkészítéséhez.
Méregtelenítő hatású, így nagymértékben javíthatja az immunrendszer működését.
Hozzávalók:
– 1 bögre teljes kiőrlésű búzaliszt
– 1 bögre zabkorpa
– kevés fahéj
– késhegynyi szódabikarbóna
– 1 kiskanál mézeskalács fűszerkeverék
– 2 evőkanál kókusz olaj
– 2 evőkanál méz
– tojás
Elkészítés:
Egy átlagos tálban, nagyobb, vagy édesszájúbb családoknál pedig egy HATALMAS tálban 🙂 alaposan keverd össze a száraz hozzávalókat, add hozzá a kókuszolajat, a mézet, tojást és szükség szerint egy kis vizet, hogy gyúrható massza legyen belőle.
Ha hűvösebb van a szobába, a kókuszolaj tömbösen összeáll, mint a zsír, de a kezed hőjétől gyorsan kienged, így érdemes lehet kézzel keverni a masszát. Én amúgy is inkább így szeretem 😉
A tésztát pihentesd fél napig, hogy összeérjenek az ízek és kicsit összeálljon, majd nyújtsd kb. fél centi vastagra, és utána jöhet a szaggatás. Javaslom a kézisúlyzó és fekvenyomó állvány formákat, de a kevésbé bátrak maradhatnak a hagyományos fenyőfa, csillag, stb. formáknál 😀
180 fokon, előmelegített sütőben kb. 7-8 perc alatt szépen elkészül (amikor kezd erősebben barnulni a széle)
Bármit is egyetek, a lényeg, hogy télen se álljatok le az edzéssel 🙂